- 10 oktober 2018
- Door Laurens Penninck
- | 6 min. leestijd
- | Bron: Metallerie Nederland
LASSEN VAN RAILS:
SIMPEL IN THEORIE, MOEILIJK IN PRAKTIJK
Lassen van rails maakt gebruik van aluminothermisch lassen
De Belgische treinsporen krijgen het vaak zwaar te verduren en dat kan leiden tot beschadigde rails en vertragingen van treinen. Een veelgebruikte methode om de treinrails te verbinden is aluminothermisch lassen, ook gekend als thermietlassen of exothermisch lassen. In dit artikel komt u te weten hoe zo'n las wordt voorbereid, uitgevoerd en wat de meest voorkomende fouten en risico's zijn.
Gratis verder gaan?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u het online magazine. Het online magazine kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van het online magazine.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.
Reageer