MEWA wordt 111 jaar oud

Succesvol met textielsharing

Een stijgende omzet, een groeiend aantal klanten, expansie in Europa, digitalisering van het aanbod, nieuw imagoconcept: textieldienstverlener Mewa heeft heel wat redenen om zijn 111-jarig bestaan te vieren. Het bedrijf blijft een succesvolle koers varen, dat bewijzen de bedrijfscijfers. De textieldienstverlener kon in 2018 zijn omzet verhogen tot 704 miljoen euro. Met zijn marktintroductie in Groot-Brittannië heeft Mewa nu 45 vestigingen in 21 landen over heel Europa, goed voor 5.600 medewerkers en maar liefst 188.000 contractuele klanten . Het commerciële succes gaat gepaard met ecologisch nut: processen die zuinig omspringen met natuurlijke hulpbronnen en efficiënt gebruikte servicekringlopen leveren een waardevolle bijdrage tot milieubescherming en duurzaamheid.
Om ook op dat gebied de vinger aan de pols te houden, trok Mewa zijn investeringen voor vaste activa en milieutechnologie op tot 63 miljoen euro. Al geruime tijd hebben de gebruikers van de website van Mewa een live chat mogelijkheid tijdens de diensturen, terwijl er nog meer digitale diensten in voorbereiding zijn. Met de nieuwe imagocampagne "textielsharing" vergroot Mewa de algemene bekendheid van het merk. De campagne sluit aan op de actuele trend van huren, lenen en delen.
"Wat wij al 111 jaar doen, is nu breed bekend onder het begrip sharing. Textielsharing betekent bij Mewa al van bij de oprichting in 1908 nog steeds heel duidelijk één ding: gebruiken in plaats van bezitten", vertelt marketing manager Oliver Gerrits.

Je kan dit artikel volledig lezen na registratie

Reageer

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Metallerie 

Metallerie maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.