naar top
Menu
Logo Print

Bedrijfsleiders vinden print noodzakelijk voor innovatie en groei

Print belangrijk voor wendbaarheid en innovatie
magazine

Volgens een onderzoek in opdracht van Ricoh Europe haalt de meerderheid van de 3.150 bevraagde bedrijfsleiders wendbaarheid (77%) en innovatie (69%) aan als belangrijke factors voor investeringen in nieuwe printtechnologieën. Deze bevindingen tonen aan dat nieuwe vormen van printen cruciale onderdelen zijn geworden in de successtrategieën van bedrijfsleiders. Het onderzoek toont ook aan dat 69% vermoedt dat print voor nieuwe inkomsten zal zorgen. 67% gelooft dat het een bron zal vormen voor concurrentiële differentiatie. Bedrijven geven prioriteit aan printtechnologieën in gebieden die de ervaring van hun klanten onmiddellijk verbetert. Zo kregen marketing, productontwikkeling en productie tot nu toe de meeste investeringen van bedrijfsleiders. Ook hebben de nood aan snellere productontwikkeling en de capaciteit om de productie dichter bij de eindklant te brengen geleid tot investeringen in extra productie die moeten inspelen op de vragen van de klant om snelheid en personalisatie.
“De stelling ‘print is dood’ is wat misleidend. Met behulp van nieuwe printtechnologieën kunnen bedrijven hun operaties fundamenteel veranderen”, zegt Eric Gryson, CEO van Ricoh België en Luxemburg. “In de gezondheidszorg produceren farmaceutische bedrijven 3D-geprinte prothetische ledematen op maat van patiënten. In het onderwijs kunnen studenten gepersonaliseerde tekstboeken kopen, waardoor de kosten lager worden en het leerproces beter. Met nieuwe printtechnologieën kunnen bedrijven hun relaties met klanten uitdiepen, sneller inspelen op hun verwachtingen en een gepersonaliseerde ervaring bieden. Het zegt veel dat 78% van de ondervraagden denkt dat print noodzakelijk is om het vertrouwen van de klant te behouden,” concludeert Gryson.